
4/2022
Articles
Milena Bartlová – Jitka Šosová
Authenticity: a Critical Concept of the Construction of the New Canon of the Czech History of Modern Art
Autenticita: kritický pojem konstrukce nového kánonu českých dějin moderního umění
pp. 354–365
| detail |Grégoire Extermann — Jana Zapletalová
The Hvězda Summer Palace in Prague, the Villa Trivulzio at Rome, and Giovanni Maria Stella
Letohrádek Hvězda v Praze, vila Trivulzio del Salone v Římě a Giovanni Maria Stella
pp. 366–382
| detail |Marianna Placáková
Emancipation Despite Circumstances: The Prague Spring, (Dis)engagement on the Art Scene and the Emergence of Feminist Consciousness among Women Artists
Emancipace navzdory okolnostem. Pražské jaro, (ne)angažovanost na
výtvarné scéně a vznik feministického vědomí výtvarných umělkyň
pp. 383–405
| detail |Reports
Stefan Bartilla
Prague – The City of Drawers
Praha – Město zásuvek
pp. 406–416
| detail |Archives
Alena Kavčáková
The Original Plan by the Painter Georges Kars and F. V. Mokrý to Organise a Prague Exhibition of the École de Paris (1931)
Původní plán malíře Georgese Karse a F. V. Mokrého na uspořádání pražské výstavy École de Paris (1931)
pp. 417–440
| detail |Reviews
Tereza Johanidesová
pp. 441–444
| detail |Helena Čapková
pp. 448–450
| detail |Jakub Stejskal
pp. 444–446
| detail |Jindřich Vybíral
pp. 446–448
| detail |Annotations
pp. 451–454
Česká resumé / English summaries
pp. 455–459