Menu

Articles

Tomáš Murár

Editorial: Max Dvořák's Renaissance

p. 327 - 333

Sabrina Raphaela Buebl

Just Another Renascence? Max Dvořák's Formulation of an Early Renaissance

p. 334 - 344

Tomáš Murár

Ein neuer, universal weltlicher Idealismus: Max Dvořák’s Visible Reality of the Renaissance

p. 345 - 355

Francesca Bottura

Between Baroque and the High Renaissance: Two Theoretical Concepts from the Thought of Max Dvořák

p. 356 - 366

Fabio Tononi

Dvořák's Geistesgeschichte Against Progress in Kulturgeschichte: A Comparative Perspective

p. 367 - 378

Archive

Sabrina Raphaela Buebl

Max Dvořák's lecture Lionardos Bedeutung für die Entwicklung der Kunst und Wissenschaft, held on 2 January 1913 in Österreichisches Museum für Kunst und Industrie

p. 379 - 388

Reviews

Marek Kwaśny

Andrea Steckerová, Petr Brandl. Příběh bohéma

p. 389 - 392

Tomáš Sekyrka

Radka Heisslerová, Malíři Nového Města pražského v období baroka

p. 393 - 395

Pavla Machalíková

Karel Stibral, Sokol mezi obrazy

p. 396 - 398

Éric de Chassey

Marie Klimešová – Hana Rousová, So Near So Far: Czech Art (1947–1960) in International Socio-Cultural Contexts

p. 398 - 400